Jeugd- en jongerenwerk,
previous arrow
next arrow

Huis voor Taal

Huis voor Taal geeft laagdrempelige taalondersteuning aan volwassen laaggeletterden en anderstaligen. Er is ondersteuning van een taalmaatje en in het Huis voor Taal is oefenmateriaal aanwezig. Hierbij staat het ontwikkelen van de basisvaardigheden (taal, rekenen en digitale vaardigheden) centraal.

Wil je beter leren luisteren, lezen, schrijven, Nederlands spreken of heb je hulp nodig bij rekenen of het gebruik van de computer? Dan is aanmelden bij Huis voor Taal Urk misschien iets voor jou!

Huis voor Taal Urk werkt met getrainde taalvrijwilligers die samen met jou werken aan de dingen die je moeilijk vindt. Wat je bij Huis voor Taal leert kan jou helpen bij alles wat je tegenkomt in het dagelijks leven en kan het makkelijker maken om vrijwilligerswerk of betaald werk te vinden. Tijdens een kennismakingsgesprek kijken we welke ondersteuning het beste bij je past en zoeken we een passende vrijwilliger.

Huis voor Taal is een samenwerkingsverband tussen Flevomeer Bibliotheek Urk, ROC Friesepoort en Caritas Urk.