Persoonsgebonden alarmering

Is een betrouwbare hulpopoproepsysteem voor thuiswonende die een vergrote kans hebben om in een noodsituatie terecht te komen. Komt u terecht in een noodsituatie door val of ziekte, dan is een druk op de knop van de draadloze hals- of polszender voldoende om in contact te komen met de meldbank. Het alarmsysteem heeft de mogelijkheid tot communicatie door middel van een spreek- luistervoorziening. Nadat de alarmering door de meldbank is ontvangen, kan de centralist direct met u spreken en wordt er direct actie ondernomen door bijvoorbeeld uw contactpersoon (kennis/familie/buur ) te waarschuwen. Indien nodig wordt een professionele hulpverlener ingeschakeld.

Caritas Urk verzorgd de persoonsgebonden a op basis van sociale indicatie. De tarieven zijn:

Eenmalige aansluitkosten € 15,00 en maandelijkse kosten € 12,50 per automatische incasso.

Voor alarmering op basis van zorgarrangement werkt Caritas Urk samen met Talma Haven. Voor meer informatie, kunt u contact opnemen met de cliëntondersteuners van Caritas Urk. Bel 0527-683346 of 06-28229891 Mocht u een vraag hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met één van de cliëntondersteuners van Caritas Urk.
Bel 0527-683346 of 06-28229891 of vul hiernaast het contactformulier in.