De Proeftuin

Gebruik maken van elkaars krachten.

Wat is er veel te doen op Urk! En wat zou het mooi zijn als we met z’n allen de handen ineen slaan.

Om dagbesteding en voorliggende voorzieningen meer met elkaar te kunnen combineren, om zo een breder aanbod te kunnen bieden voor de deelnemer die dat nodig heeft.

En zo is het zaadje gepland om een mooi project te starten. De Proeftuin.

Samen met de Gemeente Urk, Caritas Urk en de zorgorganisaties binnen Urk. Triade, Philadelphia, ‘s Heerenloo, Kwintes, Concern voor werk, Talma Urk, Waypoint, Interact contour en Leger des Heils, willen we een breder aanbod creëren door dagbesteding te combineren met voorliggende voorzieningen. En wat zijn nou die voorliggende voorzieningen? Hierbij kan je denken aan vrijwilligerswerk of bijvoorbeeld de activiteiten van Mit Eenkanger.  Iets waar je ten alle tijden aan kan meedoen, zonder dat je daarvoor een indicatie of beschikking nodig hebt.

Stel je voor: Henk zit op zijn dagbesteding goed op zijn plek, maar heeft de wens om naast zijn dagbesteding ook iets nieuws te doen. Hoe mooi zou het dan zijn, om voor Henk een plek te creëren die hem nieuwe uitdaging biedt, en dat alles op basis van vrijwilligerswerk. Na goed onderzoek is het  gelukt om aan te sluiten bij Henk zijn wensen. En schenkt nu met veel plezier op vrijdagochtend koffie bij een verzorgingstehuis. Hiernaast gaat hij nog lekker naar zijn dagbesteding. Zo creëren we een efficiënte oplossing. Bij het verzorgingshuis zijn ze heel blij met Henk en Henk heeft een zinvollere week door de combinatie. Dit is waar het project: De Proeftuin zich op focust.

Wil jij meer weten van dit vernieuwende project?

Bel of mail naar Esther Schilder,

Regisseur van de Proeftuin.

Esther Schilder

regisseur@caritasurk.nl

Vertel ons waarom je ontevreden bent.

Dit zal sluiten in 20 seconden

Laat ons weten waarom je matig tevreden bent.

Dit zal sluiten in 0 seconden

Fijn om te horen, laat het ons weten.

Dit zal sluiten in 0 seconden

Vertel ons waarom je ontevreden bent.