Meidenwerker

Meiden in de leeftijd van 12 tot 23 zijn bezig met het ontwikkelen van hun (volwassen) identiteit. De meesten hebben hierbij geen steun nodig, maar dit geldt niet voor iedereen. Sommige meiden zijn kwetsbaarder omdat hun thuissituatie minder steun biedt, of dat ze te maken hebben met andere problemen die van invloed kunnen zijn. Hulpvragen kunnen bijvoorbeeld te maken hebben met werk, school, sociale contacten of vrijetijdsinvulling.

Het doel van de jongerencoach is het laagdrempelig preventief in contact komen met meiden om risicogedrag, en problemen in de ontwikkeling te voorkomen. Dit kan in de vorm van individuele begeleiding, begeleiding in groepsvorm, of het voorzien van informatie over diverse onderwerpen. Een belangrijke ontmoetingsplek is de meiden avond โ€œmeiden onger eenkangerโ€ in de Rots.  Er is gelegenheid om elkaar te ontmoeten en mee te doen met activiteiten speciaal gericht op meiden.
Ook kan de jongerencoach problemen signaleren waarbij professionele hulp ingezet moet worden, de jongerencoach weet dan de weg naar passende hulpverlening.

Bij vragen of voor meer informatie kan er contact worden opgenomen met jongerenwerker Femke Kramer via: 06-18830710.