Mantelzorgers die zorgen voor iemand met autisme (ASS)

Zorgen voor een naaste met een Autismespectrumstoornis (ASS)

Een autismespectrumstoornis (ASS) is een ontwikkelingsstoornis waarbij de informatieverwerking in de hersenen verstoord is. ASS begint op jonge leeftijd en speelt het gehele leven een rol. Het heeft gevolgen voor vele aspecten van het leven, zowel voor de persoon zelf als zijn omgeving. Daarom biedt Caritas Urk ondersteuning aan deze naasten. Vanuit mantelzorgondersteuning wordt het volgende georganiseerd.

Contactgroep autisme
Dit zijn bijeenkomsten voor naasten van mensen met autisme waarvoor een gastspreker wordt uitgenodigd om informatie te geven over het omgaan met autisme.
Kijk hier voor de eerstvolgende bijeenkomst

Koffie ontmoeting ochtend autisme
Dat is koffie met een beetje meer! Want tijdens deze koffieochtenden staat ontmoeten, ervaringen delen en tips uitwisselen centraal. Het is verrassend hoe helpend tips van lotgenoten kunnen zijn!ย  Naast de mantelzorgconsulent is meestal ook een ambulant begeleider van Omega Groep aanwezig om u met bepaalde vragen verder te helpen.
Kijk hier voor de eerstvolgende bijeenkomst

Individueel contact
Wilt u liever niet in een groepsbijeenkomst uw vragen stellen of uw verhaal kwijt? U kunt ook รฉรฉn op รฉรฉn een afspraak maken met de mantelzorgconsulenten. Zij denken met u mee en helpen u graag! Soms is รฉรฉn gesprek al voldoende maar een langer begeleidingstraject, afhankelijk van uw behoefte, kan ook.